top of page
Cruxoloog_PM_knipsel_NB_Tekst.png
deCrux.png

Ik schrijf 'de Crux' voor MKB ondernemers en DGA's. Het concept is eenvoudig. Uit externe publicaties over verschillende marketing- en communicatie-onderwerpen filter ik de belangrijkste informatie en vat ik de kernboodschap kort samen.

Het resultaat is precies wat het zijn moet: snel leesbare & direct toepasbare kennis en expertise!

  • Foto van schrijverPatrick Maes - cruxoloog

Wanneer post je content op welk socialmediaplatform?

Bijgewerkt op: 2 feb. 2021

Onderstaande bevat de crux van een artikel op Frankwatching.com en een publicatie en infographic van blog2social.


Het goed timen van je social media posts is belangrijk omdat ze maar een beperkte levensduur hebben. Daarna verdwijnen ze ‘onder’ content van anderen. Onderzoek daarom altijd eerst wanneer jouw specifieke doelgroep op welk platform actief is en stem daar de timing van je posts op af.


Wanneer dat lastig is om uit te zoeken, gebruik je eerst generieke data als leidraad: bijvoorbeeld de momenten waarop de platformen het meest gebruikt worden. Voor enkele belangrijke socialmediaplatformen vind je deze informatie hieronder.



Nadat je enkele maanden content hebt geplaatst, kun je het gedrag van jouw specifieke doelgroep op de socialmediaplatformen vinden en analyseren. Deze inzichten zijn vaak beschikbaar in de profielinstellingen onder ‘Insights’ of ‘Analytics’. Volg deze gegevens enkele maanden en stem dan opnieuw de timing van je posts af op basis van die bevindingen. Veel succes!

 

Bronnen:

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page