top of page
Waar staat mijn organisatie nou voor?
toegevoegde waarde
toegevoegde waarde

Wanneer je je organisatie een spiegel zou kunnen voorhouden, wat zou je dan zien als je daar eens rustig naar kijkt?

Hoe sluit je visie aan op de beschikbare competenties? Waar staan de medewerkers voor? Welke voordelen biedt jouw organisatie aan je belangrijkste doelgroepen? Kortom: waar ligt de essentie van je organisatie (of je merk)?

Hij lijkt eenvoudig, maar dit is vaak de lastigste vraag om te beantwoorden. Maes Motké werkt met een vaste en bewezen methodiek om dit helder te krijgen. 

Past mijn manier van communiceren wel bij mijn doelgroep?
doelgroep kenmerken
doelgroepkenmerken

Wie de klanten zijn is meestal wel helder. Wie de grootste zijn ook, wie de belangrijkste klanten zijn is al moeilijker te beantwoorden. Maar stel je je ook regelmatig de vraag waarom ze (nog) klant zijn? Enig idee hoe ze jouw organisatie ervaren en wat ze daar van vinden?

 

Kennis over je klanten geeft inzicht in het gedrag van je doelgroepen. Hoe zijn ze in aanraking gekomen met je organisatie, waarom gedragen ze zich op een bepaalde manier?

De kunst van het 'outside-in' denken helpt om je te verdiepen in de manier waarop (potentiële) klanten beslissingen nemen, bijvoorbeeld over  het afnemen van producten of diensten.

Zijn we op het juiste moment onderscheidend in beeld?
zichtbaarheid
zichtbaarheid 

Als het duidelijk is wat de essentie van de organisatie is en waar de echte toegevoegde waarde in zit én je weet wat de behoeften zijn van de doelgroep, dan kun je beginnen met het creëren van zichtbaarheid. Je weet dan wat je wil positioneren en bij wie. Nou rest slechts nog de vraag hoe?

Hoe zorg je ervoor dat de doelgroep je ziet, begrijpt en op je reageert?

Structuur is plannen - uitvoeren - meten - bijsturen.
efficiënt & effectief
efficiënt & effectief

Structuur brengen in marketingplanning geeft grip op de zaak. Toch horen we heel vaak de opmerking "we doen wel wat, maar doen we de goede dingen?". 

Effectief marketinginstrumenten inzetten en bewuste keuzes maken betekent meteen ook geen overbodige kosten maken. Je kunt namelijk gerust en vol overtuiging bedanken voor ongevraagde aanbiedingen en andere ad hoc initiatieven die eigenlijk niks bijdragen.

Dat wat je wél wilt doen krijgt vervolgens de juiste aandacht. De mix van kanalen en de kracht van herhaling zorgt er voor dat je boodschap blijft hangen en de juiste actie genereert. En door alles te meten kun je bijsturen waar nodig. Doelgericht en resultaatgericht. 

Vaak ligt de oplossing dichterbij dan je denkt. Je ziet het alleen nog niet.
sparringpartner
sparringpartner

Doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent, vol passie en eigengereidheid. Dat maakt ondernemen mooi. Succes boeken omdat je echt meerwaarde biedt. 

Een hele tijd gaat je dat alleen heel goed af, en dan komt er een punt dat je niet alles zelf wilt doen. Sparren met iemand om jouw ideeën op een hoger level te brengen biedt dan uitkomst.

Iemand die kritisch en eerlijk durft te zijn en juist ook meekijkt waar mogelijkheden liggen .

Tijdelijk of part-time expertise nodig?
interim & abonnement
interim

Verwacht en onverwacht kun je behoefte hebben aan tijdelijke ondersteuning binnen het marketing- of managementteam.

We hebben >15 jaar ervaring met het werken binnen (multinationale) high performance organisaties als aansturend corporate

senior marketeer.

abonnement

Iedere organisatie heeft zijn marketing-vraagstukken, maar lang niet alle organisaties zijn groot genoeg om een volledige marketing-afdeling in te richten. Ook fulltime een ervaren externe marketeer inzetten gebeurt vaak niet, want dan zijn ze in de meeste gevallen al veel te snel met operationele zaken bezig...en daar zijn ze eigenlijk te duur voor. Toch is er wel degelijk behoefte aan expertise en ervaring op marketingvlak in iedere organisatie.

 

Daarom bieden we een mix tussen interim en part-time via een marketinguren-abonnement.

bottom of page